WIADOMOŚCI

Lauda: Kierowcy F1 powinni startować w DTM
Lauda: Kierowcy F1 powinni startować w DTM
Trzykrotny mistrz świata Formuły 1 Niki Lauda uważa, że obecne gwiazdy wyścigów Grand Prix jak Lewis Hamilton czy Sebastian Vettel powinni ścigać się także w serii DTM, by oszczędzić pieniądze swoich zespołów.
baner_rbr_v3.jpg
Lauda uważa, że kierowcy F1 powinni powrócić do tego, co robili w przeszłości, by spopularyzować europejską serię samochodów turystycznych. W latach 1979-1980 zawodnicy startujący w F1 ścigali się także w serii BMW M1 Procar Championship. Co więcej, robili to w weekendy Grand Prix.

Lauda tryumfował w serii Procar, podobnie jak inny trzykrotny mistrz świata Nelson Piquet. Poza nimi wygrywali także Carlos Reutemann, Jacques Laffite, Didier Pironi czy Elio de Angelis.

W tamtych latach kierowcy F1 ścigali się nie tylko w wyścigach Grand Prix i M1 Procar, ale także w Formule 2, wyścigach prototypów czy samochodów turystycznych. Lauda uważa, że producenci i sponsorzy zaoszczędziliby, gdyby młode gwiazdy brały udział także w serii DTM.

"W tych trudnych czasach Mercedes mógłby użyć Hamiltona w DTM, a Vettel mógłby jeździć w Red Bull Audi" - stwierdził 59-latek.

Choć Niki chciałby wykorzystywać młode gwiazdy w DTM, nie jest przekonany do najnowszego pomysłu Maxa Mosleya, który chce ograniczyć pensje kierowców Grand Prix.

"To zupełny nonsens. Mamy wolny rynek" - powiedział mistrz świata z 1975, 1977 i 1984 roku.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

34 KOMENTARZY
avatar
conrad30

22.01.2009 11:10

0

Fajnie by było,ale dajmy im troszkę odpocząć.


avatar
daveron

22.01.2009 11:24

0

akurat ich przemeczenie jakos specjalnie mnie nie martwi, przy takich zarobkach i rodzaju pracy;)


avatar
stormfly

22.01.2009 11:44

0

Jest tak mało wyścigów, że kierowcy raczej mają niedosyt ;) Nie słyszałem by ktoś się skarżył, że za dużo mają wyścigów ;)


avatar
bussyboss

22.01.2009 11:50

0

generalnie zwykły samochód prowadzi się przeciętnie gdy jest się zmęczonym, a co dopiero prowadzenie bolidu formuły 1 w ciasnych szykanach gdzie jeden błąd może kosztować bardzo dużo... lepiej dla widowiska żeby czasem jednak mogli wypocząć, bo kiedyś weekendy GP nie absorbowały kierowców tak jak teraz i więcej czasu mieli na tego typu historie...


avatar
Rzeszut

22.01.2009 12:16

0

Macie racje,muszą trochę odpoczywać,prowadzenie bolidu to nie łatwa sprawa.A w DTM mogą jeździć młodzi kierowcy,którzy kiedyś może będą jeździć w F1


avatar
aees

22.01.2009 12:19

0

temu Panu chyba sie rozumek skończył!!!


avatar
aees

22.01.2009 12:20

0

i nie sądze zeby sprostali kierowcy takiej ilosci wyscigow!!! to mozliwe ale poziom wyscigow opadłby na dno....


avatar
elin

22.01.2009 14:21

0

może i to było dobrym rozwiązaniem w czasach Laudy, ale te czasy już minęły-a poza tym jest tylu dobrych kierowców którzy nie załapią się do F1, więc może lepiej im dać szanse na zaistnienie


avatar
walerus

22.01.2009 14:29

0

to nie to samo co kiedyś - teraz taki Hamilton mógłby nie ukńczyć wyścigu poza F1 i morale by siadło - albo ktoś by go skasował......


avatar
atomic

22.01.2009 14:31

0

no pojeżdzili w sezonie 1979 i 1980 i co znudziło im sie ? kasa do łba uderzyła? palnął jak zawsze kiedy nie wie co mówić


avatar
zawist

22.01.2009 15:19

0

taaaa moze jeszcze jako wiki dajło na sobotnich dyskotekach heh Lauda chyba zapomina ze wtedy gdy jezdzil wekendy byly duzo mniej pracowite dla zawodmikow niz są teraz, nie wspominając o testach itd


avatar
Skoczek130

22.01.2009 15:22

0

Raczej to nie nastąpi. Przynajmniej nie w najbliższych dwóch latach. Z drugiej fajnie by było zobaczyc rywalizację driverów F1 w samochodach turystycznych.


avatar
totalfun

22.01.2009 15:57

0

W DTM ściga się syn Laudy. Może ma nadzieję na wymianę DTM>F1...


avatar
sivshy

22.01.2009 16:27

0

Nie pierwszy raz Lauda pieprzy głupoty...


avatar
Ra-v

22.01.2009 18:11

0

no tak Lauda na ogol ma odmienne zdanie od wiekszosci kibicow czy tez kierowcow :P jedyne z czym sie zgodze to to aby nie obnizac kierowcom pensji - jest wolny rynek i tyle jakie sobie kto wynagordzenie zalatwil takie powinien dostac.


avatar
thoo24mass

22.01.2009 19:06

0

ale mieli by chłopaki zabawę;). W końcu by sobie powyprzedzali


avatar
ptasior

22.01.2009 19:55

0

Ciekawe co teraz powie pewna udzielająca się na tym portalu osoba (d), która zawsze stawia Laudę jako wielki autorytet, z który zwykły szary kibic F1 nie ma prawa się nie zgadzać...


avatar
Marti

22.01.2009 20:18

0

ptasior - ciekawe dlaczego nie napiszesz wprost, kogo masz na myśli? :-)


avatar
sivshy

22.01.2009 23:16

0

Na pewno nie powinno się narzucać obniżania pensji kierowcom z góry, jednak takie rozwiązanie może być spowodowane szalejącym kryzysem.


avatar
Kojo

23.01.2009 01:19

0

Może i jest 3 krotnym Mistrzem Świta i to mu trzeba oddać, ledwie uszedł z życiem w 76 roku, ale nie może już się publicznie nie wypowiada, bo jak coś powie, to mnie czasem krew zalewa. Może będę nie miły, ale te trujące opary zostawiły ślad w jego głowie i tera gada takie głupoty. Kierowcy mają naprawdę dużo roboty w weekendy, ale niech się do tego, co powiedział Lauda odniosą się kierowcy F1 bo to ich bezpośrednio dotyczy.


avatar
dziarmol@biss

23.01.2009 10:40

0

@ptasior (d) jak dziarmol? ???


avatar
sivshy

23.01.2009 11:15

0

Ma swój świat facet...


avatar
ptasior

23.01.2009 14:33

0

@Marti, dziamrol - chodzi mi oczywiście o @darecky3. Kłóciłem się z nim kiedyś na temat czegoś, co powiedział Lauda, a jego podstawowym argumentem było to, że Lauda siedzi w tym od wielu lat, jeździł w Formule 1 i dlatego ma rację. A na dokładkę kazał mi pooglądać transmisje w niemieckich stacjach... Ehhh ;/


avatar
dziarmol@biss

23.01.2009 15:46

0

@ptasior :-)


avatar
conrad30

23.01.2009 16:11

0

daveron-widać chłopaku że nie posiadasz zbyt dużego rozeznania w tym co przeżywa kierowca F1 podczas wyścigu.Poczytaj troszkę z jaką siłą musi trzymać kierownice w zakręcie(40kg) z jaką siłą musi naciskać hamulec by był w 100%skuteczny(80kg),jaka temp.panuje w środku np. w Malezji(55C) przy 92%owej wilgotności,jakie przeciążenia są podczas hamowania(5G),jak kierowcy (przypięci na ścisk do kubła w bolidzie który ma zawieszenie twarde jak taczka który jest dociskany z olbrzymią siłą do podłoża) odczuwają nierówności nocnego wyścigu na swojej d...ie.Jazda tyłkiem po schodach to ogromna przyjemność!Kierowca podczas wyścigu chudnie ok1,5\2kg(oczywiście uzupełnia to na bieżąco płynami,ale i tak to wypoci)Jeśli nadal uważasz że powinni póżniej wsiadać do innych serii to jesteś bez wyobrazni!!!


avatar
Marti

23.01.2009 16:12

0

ptasior - dla mnie Lauda też jest wielkim autorytetem, chociaż nie zawsze zgadzam się z jego poglądami. W tym przypadku także ciężko przyznać mu rację. A na temat transmisji w niemieckich i naszych stacjach wypowiadałam się już wielokrotnie, wiec nie będę się powtarzała. Powiem tylko tyle: dzień i noc :-)


avatar
conrad30

23.01.2009 16:13

0

...to nie konsola że wystarczy się skupić!


avatar
conrad30

23.01.2009 16:24

0

Lauda niedługo zaproponuje zestaw z dwupłatowca,kask typu "orzech" gogle i szalik który bedzie powiewał!NO CO KIEDYS TAK JEZDZILI!!! :)


avatar
TOTTI

23.01.2009 19:20

0

Nie pierwszy raz pierdzieli glupoty, o co chodzi temu Laudzie? totalfun - Zgadzam sie z tym. Lauda dla mnie jest jak Platini, za osiagniecia jako zawodnik bardzo go cenie, ale za wypowiedzi juz nie, przeczytalem caly news i nic nie zrozumialem.


avatar
Marti

23.01.2009 20:06

0

TOTTI - tak to właśnie wygląda, jeśli autor skraca sobie cytaty ;/ np. >>To zupełny nonsens. Mamy wolny rynek<< na innym portalu brzmi tak: >>Kompletna głupota, to [górna granica pensji] nigdy nie będzie funkcjonowało. Poprzez dekret nie można zabronić wolnego rynku.<< Pomysł podwójnych startów w F1 i DTM Lauda argumentuje tym, że z powodu redukcji testów kierowcy będą mieli więcej wolnego czasu, który mogliby wykorzystać na starty w DTM, która dzięki temu nie borykałaby się ze skutkami kryzysu gospodarczego. ------- Co oczywiście nie zmiania faktu, że ta idea Laudy jest dobra :-)


avatar
ptasior

23.01.2009 23:22

0

@Marti - Lauda jest autorytetem jak każdy wielki sportowiec na emeryturze, co jednak nie oznacza, że jest nieomylny, a za takowego uważa go pan d. Nie oglądałem transmisji w niemieckich stacjach ale uważam, że Borowczyk i Sokół spisują się dobrze, świetnie się uzupełniają. No ale studio przed wyścigiem to inna bajka ;-)


avatar
Marti

24.01.2009 16:29

0

@ptasior - ja w naszej TV w miarę możliwości oglądam tylko piątkowe treningi, qual i wyścig tylko w tych momentach, gdy na RTL-u jest reklama :-) do Sokoła nie mam żadnych zastrzeżeń, Borowczyk często "przynudza", oprócz tego Sokół nierzadko musi go poprawiać :-) studio polsatowskie widziałam w całości zaledwie z cztery razy i to wyłącznie z ciekawości. Wystarczyło, aby wyrobić sobie zdanie na ten temat, głównie na propagandę głoszoną przez rzekomego eksperta pana W.Z. :-)


avatar
ptasior

24.01.2009 16:34

0

@Marti - 4 razy to i tak więcej niż ja ;p Wiesz, ktoś kto nie zna dobrze niemieckiego jest skazany na Polsat. Borowczyk może czasem przynudza, ale gdyby nie on to przez większość transmisji słychać byłoby głosy silników, w końcu ile można mówić o sprawach technicznych. Chociaż dla niektórych byłoby tak lepiej no ale niestety nie ma opcji wyciszania głosu Borowczyka ;-)


avatar
sivshy

24.01.2009 17:03

0

Borowczyk ma głupi nawyk powtarzania w kółko tych samych tekstów, co jest trochę irytujące, ale oprócz tego nie mam do niego żadnych zastrzeżeń. Powiem nawet, że nawet polubiłem te jego określenia, jak "czerwona latarnia formuły 1" ;] No i te wpadki, jak np. "Kimi Raikkonnen-mistrz świata w boksie". Ogólnie jeden z zabawniejszych komentatorów. Gdy niewiele dzieje się na torze, zawsze nasłuchuję, czy przypadkiem w jego kwiecistym języku nie pojawiło się jakieś fajne określenie. Trochę z tym językiem przypomina mi Makłowicza xD


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu