Trzykrotny mistrz świata Formuły 1 Niki Lauda uważa, że obecne gwiazdy wyścigów Grand Prix jak Lewis Hamilton czy Sebastian Vettel powinni ścigać się także w serii DTM, by oszczędzić pieniądze swoich zespołów.
Lauda uważa, że kierowcy F1 powinni powrócić do tego, co robili w przeszłości, by spopularyzować europejską serię samochodów turystycznych. W latach 1979-1980 zawodnicy startujący w F1 ścigali się także w serii BMW M1 Procar Championship. Co więcej, robili to w weekendy Grand Prix.Lauda tryumfował w serii Procar, podobnie jak inny trzykrotny mistrz świata Nelson Piquet. Poza nimi wygrywali także Carlos Reutemann, Jacques Laffite, Didier Pironi czy Elio de Angelis.
W tamtych latach kierowcy F1 ścigali się nie tylko w wyścigach Grand Prix i M1 Procar, ale także w Formule 2, wyścigach prototypów czy samochodów turystycznych. Lauda uważa, że producenci i sponsorzy zaoszczędziliby, gdyby młode gwiazdy brały udział także w serii DTM.
"W tych trudnych czasach Mercedes mógłby użyć Hamiltona w DTM, a Vettel mógłby jeździć w Red Bull Audi" - stwierdził 59-latek.
Choć Niki chciałby wykorzystywać młode gwiazdy w DTM, nie jest przekonany do najnowszego pomysłu Maxa Mosleya, który chce ograniczyć pensje kierowców Grand Prix.
"To zupełny nonsens. Mamy wolny rynek" - powiedział mistrz świata z 1975, 1977 i 1984 roku.
22.01.2009 11:10
0
Fajnie by było,ale dajmy im troszkę odpocząć.
22.01.2009 11:24
0
akurat ich przemeczenie jakos specjalnie mnie nie martwi, przy takich zarobkach i rodzaju pracy;)
22.01.2009 11:44
0
Jest tak mało wyścigów, że kierowcy raczej mają niedosyt ;) Nie słyszałem by ktoś się skarżył, że za dużo mają wyścigów ;)
22.01.2009 11:50
0
generalnie zwykły samochód prowadzi się przeciętnie gdy jest się zmęczonym, a co dopiero prowadzenie bolidu formuły 1 w ciasnych szykanach gdzie jeden błąd może kosztować bardzo dużo... lepiej dla widowiska żeby czasem jednak mogli wypocząć, bo kiedyś weekendy GP nie absorbowały kierowców tak jak teraz i więcej czasu mieli na tego typu historie...
22.01.2009 12:16
0
Macie racje,muszą trochę odpoczywać,prowadzenie bolidu to nie łatwa sprawa.A w DTM mogą jeździć młodzi kierowcy,którzy kiedyś może będą jeździć w F1
22.01.2009 12:19
0
temu Panu chyba sie rozumek skończył!!!
22.01.2009 12:20
0
i nie sądze zeby sprostali kierowcy takiej ilosci wyscigow!!! to mozliwe ale poziom wyscigow opadłby na dno....
22.01.2009 14:21
0
może i to było dobrym rozwiązaniem w czasach Laudy, ale te czasy już minęły-a poza tym jest tylu dobrych kierowców którzy nie załapią się do F1, więc może lepiej im dać szanse na zaistnienie
22.01.2009 14:29
0
to nie to samo co kiedyś - teraz taki Hamilton mógłby nie ukńczyć wyścigu poza F1 i morale by siadło - albo ktoś by go skasował......
22.01.2009 14:31
0
no pojeżdzili w sezonie 1979 i 1980 i co znudziło im sie ? kasa do łba uderzyła? palnął jak zawsze kiedy nie wie co mówić
22.01.2009 15:19
0
taaaa moze jeszcze jako wiki dajło na sobotnich dyskotekach heh Lauda chyba zapomina ze wtedy gdy jezdzil wekendy byly duzo mniej pracowite dla zawodmikow niz są teraz, nie wspominając o testach itd
22.01.2009 15:22
0
Raczej to nie nastąpi. Przynajmniej nie w najbliższych dwóch latach. Z drugiej fajnie by było zobaczyc rywalizację driverów F1 w samochodach turystycznych.
22.01.2009 15:57
0
W DTM ściga się syn Laudy. Może ma nadzieję na wymianę DTM>F1...
22.01.2009 16:27
0
Nie pierwszy raz Lauda pieprzy głupoty...
22.01.2009 18:11
0
no tak Lauda na ogol ma odmienne zdanie od wiekszosci kibicow czy tez kierowcow :P jedyne z czym sie zgodze to to aby nie obnizac kierowcom pensji - jest wolny rynek i tyle jakie sobie kto wynagordzenie zalatwil takie powinien dostac.
22.01.2009 19:06
0
ale mieli by chłopaki zabawę;). W końcu by sobie powyprzedzali
22.01.2009 19:55
0
Ciekawe co teraz powie pewna udzielająca się na tym portalu osoba (d), która zawsze stawia Laudę jako wielki autorytet, z który zwykły szary kibic F1 nie ma prawa się nie zgadzać...
22.01.2009 20:18
0
ptasior - ciekawe dlaczego nie napiszesz wprost, kogo masz na myśli? :-)
22.01.2009 23:16
0
Na pewno nie powinno się narzucać obniżania pensji kierowcom z góry, jednak takie rozwiązanie może być spowodowane szalejącym kryzysem.
23.01.2009 01:19
0
Może i jest 3 krotnym Mistrzem Świta i to mu trzeba oddać, ledwie uszedł z życiem w 76 roku, ale nie może już się publicznie nie wypowiada, bo jak coś powie, to mnie czasem krew zalewa. Może będę nie miły, ale te trujące opary zostawiły ślad w jego głowie i tera gada takie głupoty. Kierowcy mają naprawdę dużo roboty w weekendy, ale niech się do tego, co powiedział Lauda odniosą się kierowcy F1 bo to ich bezpośrednio dotyczy.
23.01.2009 10:40
0
@ptasior (d) jak dziarmol? ???
23.01.2009 11:15
0
Ma swój świat facet...
23.01.2009 14:33
0
@Marti, dziamrol - chodzi mi oczywiście o @darecky3. Kłóciłem się z nim kiedyś na temat czegoś, co powiedział Lauda, a jego podstawowym argumentem było to, że Lauda siedzi w tym od wielu lat, jeździł w Formule 1 i dlatego ma rację. A na dokładkę kazał mi pooglądać transmisje w niemieckich stacjach... Ehhh ;/
23.01.2009 15:46
0
@ptasior :-)
23.01.2009 16:11
0
daveron-widać chłopaku że nie posiadasz zbyt dużego rozeznania w tym co przeżywa kierowca F1 podczas wyścigu.Poczytaj troszkę z jaką siłą musi trzymać kierownice w zakręcie(40kg) z jaką siłą musi naciskać hamulec by był w 100%skuteczny(80kg),jaka temp.panuje w środku np. w Malezji(55C) przy 92%owej wilgotności,jakie przeciążenia są podczas hamowania(5G),jak kierowcy (przypięci na ścisk do kubła w bolidzie który ma zawieszenie twarde jak taczka który jest dociskany z olbrzymią siłą do podłoża) odczuwają nierówności nocnego wyścigu na swojej d...ie.Jazda tyłkiem po schodach to ogromna przyjemność!Kierowca podczas wyścigu chudnie ok1,5\2kg(oczywiście uzupełnia to na bieżąco płynami,ale i tak to wypoci)Jeśli nadal uważasz że powinni póżniej wsiadać do innych serii to jesteś bez wyobrazni!!!
23.01.2009 16:12
0
ptasior - dla mnie Lauda też jest wielkim autorytetem, chociaż nie zawsze zgadzam się z jego poglądami. W tym przypadku także ciężko przyznać mu rację. A na temat transmisji w niemieckich i naszych stacjach wypowiadałam się już wielokrotnie, wiec nie będę się powtarzała. Powiem tylko tyle: dzień i noc :-)
23.01.2009 16:13
0
...to nie konsola że wystarczy się skupić!
23.01.2009 16:24
0
Lauda niedługo zaproponuje zestaw z dwupłatowca,kask typu "orzech" gogle i szalik który bedzie powiewał!NO CO KIEDYS TAK JEZDZILI!!! :)
23.01.2009 19:20
0
Nie pierwszy raz pierdzieli glupoty, o co chodzi temu Laudzie? totalfun - Zgadzam sie z tym. Lauda dla mnie jest jak Platini, za osiagniecia jako zawodnik bardzo go cenie, ale za wypowiedzi juz nie, przeczytalem caly news i nic nie zrozumialem.
23.01.2009 20:06
0
TOTTI - tak to właśnie wygląda, jeśli autor skraca sobie cytaty ;/ np. >>To zupełny nonsens. Mamy wolny rynek<< na innym portalu brzmi tak: >>Kompletna głupota, to [górna granica pensji] nigdy nie będzie funkcjonowało. Poprzez dekret nie można zabronić wolnego rynku.<< Pomysł podwójnych startów w F1 i DTM Lauda argumentuje tym, że z powodu redukcji testów kierowcy będą mieli więcej wolnego czasu, który mogliby wykorzystać na starty w DTM, która dzięki temu nie borykałaby się ze skutkami kryzysu gospodarczego. ------- Co oczywiście nie zmiania faktu, że ta idea Laudy jest dobra :-)
23.01.2009 23:22
0
@Marti - Lauda jest autorytetem jak każdy wielki sportowiec na emeryturze, co jednak nie oznacza, że jest nieomylny, a za takowego uważa go pan d. Nie oglądałem transmisji w niemieckich stacjach ale uważam, że Borowczyk i Sokół spisują się dobrze, świetnie się uzupełniają. No ale studio przed wyścigiem to inna bajka ;-)
24.01.2009 16:29
0
@ptasior - ja w naszej TV w miarę możliwości oglądam tylko piątkowe treningi, qual i wyścig tylko w tych momentach, gdy na RTL-u jest reklama :-) do Sokoła nie mam żadnych zastrzeżeń, Borowczyk często "przynudza", oprócz tego Sokół nierzadko musi go poprawiać :-) studio polsatowskie widziałam w całości zaledwie z cztery razy i to wyłącznie z ciekawości. Wystarczyło, aby wyrobić sobie zdanie na ten temat, głównie na propagandę głoszoną przez rzekomego eksperta pana W.Z. :-)
24.01.2009 16:34
0
@Marti - 4 razy to i tak więcej niż ja ;p Wiesz, ktoś kto nie zna dobrze niemieckiego jest skazany na Polsat. Borowczyk może czasem przynudza, ale gdyby nie on to przez większość transmisji słychać byłoby głosy silników, w końcu ile można mówić o sprawach technicznych. Chociaż dla niektórych byłoby tak lepiej no ale niestety nie ma opcji wyciszania głosu Borowczyka ;-)
24.01.2009 17:03
0
Borowczyk ma głupi nawyk powtarzania w kółko tych samych tekstów, co jest trochę irytujące, ale oprócz tego nie mam do niego żadnych zastrzeżeń. Powiem nawet, że nawet polubiłem te jego określenia, jak "czerwona latarnia formuły 1" ;] No i te wpadki, jak np. "Kimi Raikkonnen-mistrz świata w boksie". Ogólnie jeden z zabawniejszych komentatorów. Gdy niewiele dzieje się na torze, zawsze nasłuchuję, czy przypadkiem w jego kwiecistym języku nie pojawiło się jakieś fajne określenie. Trochę z tym językiem przypomina mi Makłowicza xD
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się